2011. szeptember 7., szerda

Ausztria, Karintia, Gerlitzen

Az élet úgy hozta, hogy az elnapolt ausztriai nyaralás ellenére, mégis sikerült egyet kirándulni Karintiában. Olaszország felé megálltunk két éjszakára, és ha már arra jártunk, túráztunk egy kicsit:-) Az Ossiascher See és környéke természetesen nem csak egy napra, hanem egy-két hétre is elegendő programot kínál, de nekünk most csak erre az ízelítőre jutott időnk.
A tó északi oldaláról felvonóval is elérhető az 1911 m magas Gerlitzen csúcsa, ami mondani sem kell, nyáron túra-, télen síparadicsom.
A tó partjáról kabinos felvonóval megspórolhatjuk a felfelé út nagy részét, 1526 m-re repít a Kanzelbahn (én úgy vagyok ezekkel a felvonókkal, mint a repülővel: félve csodálom - és használom - őket), aki nem bírja a magasságot, ezt az élményt is hagyja ki, (én néha szigorúan csak a gyerekekre és Zolira néztem, se előre, se hátra, se le, se fel:-), de persze ennek megfelelően félelmetesen szép a panoráma is a tóra.
Innen át lehet szállni egy 4 személyes ülőliftre, amivel már a csúcsig lebeghetünk. Ez sokkal barátságosabb, mint a kabinos lift, szerintem, de Lackónak ez nem tetszett, többet nem akar ülő-liftezni, mert abból kilóg a lába:-)
A csúcson pedig rengeteg túralehetőség, sok szép hüttével útközben és az volt az érzésünk, hogy itt folyton történik valami. Megérkezik a felvonóval egy siklóernyős, közben egy másik már hajtogatja az ernyőjét, pár méterrel arrébb a modellrepülősök távirányítanak,  egy Apuka a  sárkányrepülőjét szereli össze miközben biciklisek húznak el mellette, a hütte előtti játszótéren pörögnek a gyerekek és napoznak az Anyukák.

Mi pedig miután beazonosítottuk a környező hegycsúcsokat, elindultunk gyalogosan, babakocsisan lefelé, a kabinos felvonóhoz (útközben jót ebédeltünk a Pöllinger hüttében), az ülőliftet kihagytuk, mert ugye abból kilóg a lábunk...

Lent pedig a tóparti szállásunkon kicsit vizeztünk, csak hogy még éhesebbek legyünk a vacsorára, amire egy pazar helyen, a hegyoldalban, a Stofflwirt Gasthof-ban került sor. Kitűnő vacsora a kellemesen fárasztó nap után.

Megközelítés
Az Ossiacher See kijáratnál kell lemenni az A2-es autópályáról, és Annenheim, Sattendorf, Bodendorf irányba továbbmenni a felvonóig. A felvonónál nagy, ingyenes parkoló üzemel.
A kabinos felvonóban és az ülőliften is felengedik a babakocsit (akár úgy is, hogy ő egyedül utazik egy  kabinban, vagy az ülőliften, de ott összecsukva). Az út lefelé végig jól járható kisgyereknek és babakocsinak is, akár kiskerekű babakocsinak is. A csúcsról több hosszabb-rövidebb túraútvonal indul, mi a legkönnyebbet választottuk a Pöllinger hüttét érintve a az ülőlift indulásáig (a helyi kis térképen 2-essel, a táblán pedig 4-essel jelölt útvonal).
Térkép: Freytag&Berndt: Wörthersee, Ossiacher See, Faaker See, Keutschacher See 1:35000
A felvonónál ingyenes térkép elvihető.
Szint: 385 m lefelé, a csúcstól a középső állomásig
Időtartam: 55 perc (gyerekkel és ebéddel lényegesen több)
Hogyan: gyalog, babakocsival

3 megjegyzés:

Csilla írta...

Ez is gyönyörű lehetett!!!

Rézikém szerint az ülőlifttel „igaziból repülünk”. Ezenkívül nagyon jól használható ismerkedésre, hiszen minden szembejövőt hangos „hello”-val és heves integetéssel köszöntött :-)

Ági meg az angyalai írta...

No ide nagy kedvem lenne elmenni nekem is egyszer!

A körömlakkos, anyucu pihenve nézi a gyerekeket képet mintha láttam volna valahol már. :-)) Tényleg egyre jár az agyunk! Vicces!

Ági

Túrakölyök írta...

Azaz, arra a képre gondoltam:-)