A felvonó a Rifugio Tognola-hoz (2147m) érkezik, és egészen fantasztikus már innen is a kilátás. Ha bicajozni van kedv, azt is lehet. Itt van egy szuper bikepark, kölcsönözni is lehet kerékpárt.San Martino di Castrozza (1487m) igazi olasz hegyi városka. Itt még nem érvényesül az osztrák hatás, teljes az olasz dolce vita. Jólöltözött emberek sétálnak, kávéznak, fagyiznak, sütkéreznek a napsütésben. Drága boltokban márkás ruhák várják a vásárlókat. Mindez gyönyörű hegyekkel körülvéve, a Pale de San Martino lábainál. Az egyik legszebb város, ahol eddig voltam a Dolomitokban.

Az első túra nagyon egyszerű volt: elsétáltunk a felvonóhoz, felmentünk a Tognola-ra és onnan lesétáltunk a városkába.
Itt a hütténél fagyiztunk egyet, hintáztak a gyerekek. Kicsit felmentünk a csúcshoz, fotózkodtunk, visszajöttünk és elindultunk a Malga Tognola felé.
Útközben koszorút fontunk és patakon ugráltunk. A Malga Tognolaban pedig megebédeltünk. Innen a 352-es úton indultunk tovább lefelé.
Az út lassan beért az erdőbe, gombákat kerestünk, és ugráltak a gyökereken, köveken. A San Martino di Castrozza felé vezető utat követtük, 9-es jelzés.
A cél nem a felvonó állomása volt (oda a Malga Fratazza felé vezető utat kell követni), hanem a falu széle (a kalandparkhoz érkeztünk) ahonnan visszasétáltunk a szállásra. A falu szélén elsétáltunk a Camping Sass Maor mellett, onnan tovább a központ felé. Itt van egy óriási játszótér ( Via Laghetto) és mini golf pálya, ahol elidőztünk addig, amíg el nem eredt az eső. Akkor spuriztunk a szállásunkra.

Ez abszolút slow trekking volt. Virágot szedtünk, koszorút fontunk, ettünk, gombát kerestünk és egyszer csak lent voltunk. Jó volt.

Tognola

kép 8 / 9

Megközelítés: San Martino di Castrozza-ban az SS50-es út mellett található a felvonó, nagy parkolóval, de a falu déli részéről gyalog sincs messze. A felvonótól a 352-es úton Malga Tognola irányába (ez kb. 30 perc) kell sétálni szekérúton. Onnan tovább szintén szekérúton az erdőig, a 9-352-es utat követve San Martino di Castrozzaig. Malga Tognolatol a falu széléig, a kalandparkig kb. 6,3 km, kb. 2 óra (gyerek nélkül).

Térkép: Kompass 622. Pale di San Martino 1:25000

Táv: kb. 7 km

Szint: kb. 750 m lefelé
Időtartam: kb. 2 óra. Nekünk 6,5 óra volt ebéddel, pihenéssel, virágszedéssel együtt
Hogyan: gyalog, hordozóval, babakocsival (az erdős részen jobb a sportkocsi)