Első túránknak a 2256m magas Ciampinoi csúcsot néztük ki. Gyerkőc Apa hátán a hátihordozóban, én pedig hármunk felszerelését cipelem, amiből már az esőcuccokat és a kamáslikat lealkudtam, így valószínűsíthető volt, hogy a hátizsák velem együtt érkezik a hegyre, nem pedig valamelyik bokor alján landol útközben.
A túra Wolkenstein-ből (1563m), a falu széléről indul. A folyótól jobbra jelöletlen földúton vágtunk neki a hegynek, a sípályán felfelé. Ez elég húzós szakasznak bizonyult, legalábbis az én komolyabb túrát két éve nem látott lábaimnak. Így aztán egy óra hegymenet után muszáj volt egy komolyabbat (15 percet) pihenni, kb. Plan de Gralba magasságában (1780m). A látvány persze feledtet minden kínt, de azért én magamra vállaltam a fényképezést, így legalább volt indokom többször megállniJ
A pihenőtől a 21-es jelzésen mentünk a Vallongia Hütte-ig (2030m), ahol a kétórás út után szavakkal le nem írható látvány fogadott. Gyönyörű zöld pázsiton napágyak, egy játszótér, egy tó, ahol horgásztak a gyerekek, és egy nagyon kellemes hütte, mindehhez fantasztikus kilátás, napsütés, finom falatok. Itt el is akadtunk másfél órácskáraJ Gyerkőc játszóterezett, Apa sörözött, Anya napozott… nálunk jelenleg ez a hütte a №1.
A hüttében persze van etetőszék, és mint minden szuper helyen a világon, itt is van egy kedves, magyar felszolgáló lány, aki nagyon örült nekünk, mert 2 év alatt nem is halott itt magyar szót.
A kellemes pihenő után elindultunk a felvonóhoz, hogy a lefelé utat már ne gyalog tegyük meg. Elég durva szakasz következett, több, mint 200 métert emelkedtünk, még szerencse, hogy Speckbrotot ettem a hüttébenJ
Negyvenöt perc és komoly lihegés után megérkeztünk a Ciampinoi felvonóhoz, 2256m magasra. Fantasztikus kilátás, megérte felkaptatni!
Lefelé pedig kb. 15 perc felvonózás következett, így persze egyszerűbb leküzdeni a szintkülönbséget. Gyerkőc élete első felvonózásán esett túl 13,5 hónaposan, kicsit csodálkozott az elején, aztán belejött és integetett a lentről érkező gondoláknak.
Jó volt, jól elfáradtunk, de jólesett.
Térkép: Tabacco, Gröden – Seiser Alm, Sella Ronda, 1:25000, www.trekking.suedtirol.info