Gyerekekkel az egyik legjobb Budapest környéki kirándulási úti cél, a Pilisborosjenő mellett található várrom és egy különleges szikla-alakzat.
A falu szélén lévő büfétől (nem Üvegtigris) induló földúton sétálva beértünk az erdőbe, ott egy kicsit gyalogoltunk és nem figyeltünk arra, hogy majd valahol el kell kanyarodnunk balra (Pilis térkép természetesen a kocsi csomagtartójában maradt).
Beszélgettünk, gyerekek bóklásztak, és jóval túlmentünk az elágazáson, mire feltűnt, hogy a rom sehol sincs…
Szerencsére egy kedves bicajos útbaigazított, mondta, forduljunk vissza, és majd az egyébként jól látható elágazásnál forduljunk jobbra. Így is tettünk, de nem nézhetett ki belőlünk túl sokat a kedves bringás, mert megvárt minket az elágazásnál, biztos, ami biztos:-)
Innen kis meredek lefelé, itt a babakocsit erősen kellett fogni, néhol vinni, de nem hosszú, csak pár méter a szakasz, mindjárt el is értük az Egri várat.
Pontosabban az Egri csillagok filmbéli várát. Pontosabban annak már csak a romjait, amik még így is tök jól néztek ki. Gyerekek örültek, igazi vár-feeling. Szaladgáltak, felfedezték a várat, játszottak.

kép 1 / 7

És akkor egy kis filmtörténelem: „a várat az Egri csillagok című film forgatásához építették az 1960-as években. Várkonyi Zoltán filmrendező a látványos, több ezer statisztát felvonultató csatajelenetekhez választotta a Pilisborosjenő és Csobánka között húzódó völgyet a film egyik helyszínéül. A forgatások alatt a nagyrészt fából készült vár egy része leégett, amelyet rögtön újjá is építettek. A film elkészülte óta magára hagyatva pusztul. A forgatás 40. évfordulójára 2008 nyarán a vár környékét a Pilisborosjenői Önkormányzat rendbe hozatta.” (forrás: wikipedia)A vártól alig akartak elszakadni, sőt, rögtön szalonnát akartak sütni, mert van tűzrakóhely is, nagyon kellemes tényleg.

kép 6 / 6

De jött a következő csali, meg kellett keresni egy állatot kőből! A vártól balra kell indulni az ösvényen (nem lehet eltéveszteni), és egyszer csak feltűnik bal kéz felől az állat. És tényleg egyértelműen felismerhető az alakzat, gyerekek kiabálták, hogy teve, teve! Nagyon jópofa, itt is másztak egy kicsit, fényképezkedtünk és indultunk tovább.

Pár méter után visszaért az ösvény a földúthoz, ahol még felmásztak egy útszélen parkoló szekérre, aztán elsétáltunk az autóhoz. Hazafelé pedig az Egri csillagokat meséltük az autóban.

Megközelítés: Pilisborosjenőn végig kell menni a Fő utcán ameddig lehet, és a falu szélén parkolni. Van (2012. szeptemberben) ott egy kis büfé is. A földúton kell továbbmenni, majd jól figyelni, mert jelzés nincs és balra kanyarodni az Egri várhoz. A vártól balra lefelé kell indulni a Teve szikla felé, majd a szikla után visszatérni a faluhoz vezető földútra.