Ezt a  helyet egy olasz anyuka blogján találtam, és már akkor eldöntöttem, hogy megnézzük valamikor. Kellett rá várni két évet, de sikerült.
Tökéletes családi túra célpont, kb. 5 km hosszú séta a Dolomitokban, Bressanone mellett. A neve Woody Walk. A panorámás úton kb. 10 állomás van, mind fából készült, és vagy aktivitásra, vagy tapasztalatszerzésre buzdítja a gyerekeket. Tényleg szuper!

San Vigilio di Marebbeből elautóztunk Sant-.Andreaba. A faluból a Plose felvonójáig felküzdöttük magunkat (autóval persze) a szerpentinen, gyakorlatilag a függőleges hegyoldalban.
Lógott az eső lába, de így is voltak a felvonó pénztáránál, többségében gyerekes család.

Felértünk, egy kicsit csöpögött is az eső, de szerencsére percek alatt elállt.
Már a felvonó állomása szuper (2050m), bicikli és babakocsi kölcsönzővel, napágyakkal.

Reggeliztünk egyet a bárban, aztán elindultunk a 2 km-es kalandtúrára. Az első méterek után elakadtunk jó 20 percre, mert egy vizeskedős játék és egy óriási mászóka került az utunkba.

Óriásbagoly után kitárult a tér, és ha szép idő lett volna, gyönyörű lett volna a panoráma. Így csak szép volt, és odaképzeltük a Sasso Lungo és a környező hegyek csúcsait.
Az egyik legnagyobb sikere ennek az óriás csúszdának volt, rengetegszer csúsztak le.

Ennél az állomásnál köveken kellett beugrálni az oszlopon lévő kolompokhoz. A váltóruhára nem lett szükség szerencsére.

Az ökrös szekér volt az én kedvencem, nagyon ötletes volt. Telefon is volt. Két, egymástól kb. 30 méterre lévő állomás között lehetett telefonálni. És persze a „telefonfülke” tetejére felmászni.

Ez a vízimalom is nagy siker volt. A malom hajtotta a fakalapácsot, ezzel lapították szét a fakérget fáradhatatlanul.

Az óriási fa, forgatható szék is mókás dolog, és a kilátás sem utolsó innen.

A séta utolsó állomása egy igazi nagy dobás. Kis tavacskán lehet tutajozni. Egy probléma volt csak, hogy minden gyereknek ez tetszett a legjobban, mindenki egyszerre akart a tutajra kerülni. Kis szervezés után a mieink is felkerültek és élvezték nagyon.
A tutajozás után a túra zárásaként beültünk a Rossalm hüttébe, és egy jót ebédeltünk, A hütte udvara teljes siker a gyerekes családoknak, de ilyen helyre nem is lehet másmilyen hüttét tervezni.
A túra innen folytatható tovább, a távolabbi hütték felé, vagy visszatérhetünk a felvonóhoz. A felvonóhoz vezet a domboldalban egy szép panorámás út, így egy szép körtúrát lehet csinálni.

Vagy marad a másik megoldás, mint ahogy nálunk is történt, a Woody walk-on kell visszatérni a felvonóhoz. Így aztán oda-vissza kipróbáltuk az összes állomást.
Ez a környék is megért volna még pár napot, de legalább van hová visszatérni.

Woody Walk

kép 1 / 18

Megközelítés: Bressanone-tól autóval Sant.Andrea faluba. Itt követni a jelzést a Plose felvonóig (Cabinovia Plose).

Térkép: a felvonónál kapható ingyenes térkép
Táv: 4-5 km körtúra
Szint: 100m
Időtartam: min. egy óra, de igazából bármennyi lehet