A Lago di Dobbiaco, vagy németül Toblacher See, a Fanes-Senes-Braies nemzeti parkban található, gyönyörű alpesi tó. Az azonos nevű település, Dobbiaco (Toblach) mellett található, 1179 m magasan. Az előző túrázós nyaralásunk pont ezen a környéken volt, de nem volt időnk eljönni a tóhoz. Most bepótoltuk. Nem teljes sikerrel, mert alighogy odaértünk, eleredt az eső.

Mielőtt a tóhoz értünk, a tó közelében lévő kalandparkot próbáltuk ki. Ez persze teljes siker volt a gyerekeknél, de az Apjuknál is, akinek kísérnie kellett Lackót, mert nem mehetett fel a magasabb részekre kísérő nélkül. A baby pálya pedig unalmasnak találtatott Julcsinak, miután ötször-hatszor végigment rajta.

Kalandparkozás után elautóztunk a tóhoz. A parkolóból lesétáltunk a partra. Itt már látszott, hogy nem ez a nap lesz az, amikor körbesétáljuk a tavat. Mindenesetre elindultunk, és amíg nem kezdett nagyon esni, addig sétáltunk.

A tó egyszerűen gyönyörű. A közeli Pragser wildsee még mindig vezeti a rangsort, de nincs szégyenkeznivalója a Toblacher See-nek sem.
A tó körül fut egy tanösvény, információs táblákkal. Babakocsival is járható a 4,5 km-es ösvény a tó körül. Érdekesség, hogy öt II. világháborús bunker is található itt, amit Mussolini építtetett, de ezekhez már nem jutottunk el.
Kicsit etettük a kacsákat, fotóztunk és már esett is.

Visszasiettünk az autóhoz, és elindultunk Toblach-ba ebédelni. Persze, mire beértünk a faluba, kisütött a nap. A falu is szép, erre már ismerősként jártunk, egy hetet töltöttünk itt a közelben három évvel ezelőtt.

Toblach-Dobbiacco

kép 8 / 8

Megközelítés: Dobbiaco-ból Cortina felé kell menni az SS51-es úton, egészen a tóig. Itt az út mellett, a Hotel Bauer al Lago-nál lesz a parkoló, ami fizetős.

Térkép: Kompass: Bruneck/Toblach/Hochpustertal – Brunico/Dobbiaco/Alta Pusteria WK 57